De website van Facq krijgt een make-over

Facq, het toonaangevende bedrijf op het vlak van sanitair, heeft haar gloednieuwe website onthuld in samenwerking met Emakina, hun jarenlange digitale partner. Samen ontwikkelden ze een intuïtieve site die de navigatie vergemakkelijkt en de bezoekers in staat stelt gemakkelijk van de planning tot de verwezenlijking van hun project over te gaan. Kortom, de nieuwe website van Facq is een echte inspiratiebron!

De behoeftes van de bezoekers staan centraal bij de vernieuwde website

De COVID-19-epidemie heeft de manier waarop mensen consumeren voorgoed veranderd. Steeds vaker winkelen we online. Het is dan ook belangrijk om op een efficiënte manier op een aantrekkelijke website te kunnen navigeren. Facq besliste in samenspraak met Emakina Belgium – het bedrijf dat merken helpt om hun bedrijfsprestaties te versnellen via eenvoudige, doeltreffende en onvergetelijke gebruikerservaringen – dat ze het navigatie-, aankoop- en installatieproces zo veel mogelijk wilden stroomlijnen.

Facq en Emakina stelde zich daarom in de plaats van de bezoeker en probeerden zo de gebruikersbehoeftes perfect te doorgronden. Door profielen van de koper op te stellen, realiseerden zij zich dat bezoekers in verschillende categorieën zijn onderverdeeld, die allemaal min of meer uiteenlopende zaken zoeken. Een huiseigenaar bijvoorbeeld wil graag zijn badkamer volledig vernieuwen of de radiatoren vervangen, terwijl een binnenhuisarchitect bijvoorbeeld bezig is met het ontwerp van een vernieuwend type woning en op zoek is naar informatie over het Groene Huis. Facq herbekeek en reorganiseerde daarom zijn catalogus van meer dan 2.000 producten op basis van de onderwerpen waarnaar de klant gewoonlijk op zoek is.

"Het was natuurlijk een intensieve klus, maar we waren er ons wel degelijk van bewust dat de website een facelift nodig had. Dankzij de expertise van Emakina kunnen we nu genieten van een site die volledig intuïtief is en een stuk gebruiksvriendelijker", zegt Pascale Curias, Marketing Manager bij Facq.

Aangename navigatie dankzij productsegmentatie

Wanneer bezoekers op de vorige website van Facq terechtkwamen, was het niet mogelijk om per thema of product te zoeken. De bezoekers die nu op de homepage landen, kunnen op een gebruiksvriendelijke manier filteren op thema – bijvoorbeeld badkamer, verwarming of keuken – en vervolgens op basis van het product en hun inspiratie. Ze komen bovendien meer te weten over de geavanceerde oplossingen van Facq voor slimmere, groenere huizen. Van het opvangen van regenwater en waterzuivering tot hernieuwbare energiebronnen zoals zonne-energie via de rubriek 'Het Groene Huis'.

Afspraken op maat

Het maken van afspraken steekt ook in een nieuw jasje. Wanneer de klant klaar is om actie te ondernemen, kan hij een virtuele of reële afspraak maken, waarbij deze aangeeft voor welk project men in contact wil komen met een professional. De nieuwe digitale functie voor het maken van afspraken is een kopie van de befaamde klantendienst van Facq. De reserveringsassistent verzamelt alle informatie (het plan, de afmetingen, de productkeuze, enz.) en brengt de klant rechtstreeks in contact met een verkoper die hem vervolgens door de budgettaire en technische details loodst. De laatste stap bestaat erin de klant in contact te brengen met gekwalificeerde en vooraf gecontroleerde installateurs. Ook wil men inzetten op transparante prijzen, dit voorkomt onnodige verrassingen bij de planning van de renovatie.

Een winnende samenwerking

Emakina en Facq zijn allebei ontzettend tevreden met hun samenwerking. Ze zullen blijven samenwerken om het platform van Facq verder te verbeteren en zo het merk in staat te stellen haar status als marktleider in België te behouden.

"Dankzij deze flexibele samenwerking kon Facq zich volledig richten op de online klanten en meer dan 140 jaar expertise in de praktijk brengen op een gestroomlijnd digitaal platform. Wij hebben hen geholpen verder te innoveren als referentie geweest voor online renovatie-inspiratie voor B2C", besluit Tim Wolfs, Managing Director van Emakina Belgium.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Facq

Sinds 1880 is het Belgische familiebedrijf FACQ gespecialiseerd in badkamers, verwarming en energiebesparende oplossingen. Het nationale merk heeft 17 Showrooms, 47 PROcenters verspreid over het hele land en drie regionale magazijnen.

 

Neem contact op met