Facq viert 145 jaar welzijn met een sterke employer branding-campagne 

In een krappe arbeidsmarkt is employer branding geen luxe, maar een noodzaak. Facq, al 145 jaar leverancier van welzijn, zet zijn medewerkers centraal in een strategische campagne die het bedrijf als aantrekkelijke werkgever op de kaart zet. In drie fases, verspreid over 2025, richt Facq zich op verschillende jobprofielen en laat het zien hoe een menselijke bedrijfscultuur de sleutel is tot succes. 

Employer branding als strategische prioriteit 

Facq is een gevestigde naam in de Belgische markt voor sanitair, verwarming en hernieuwbare energie. Achter de sterke merken en kwaliteitsproducten staan meer dan 950 medewerkers die het verschil maken. In een competitieve rekruteringsomgeving investeert Facq daarom bewust in employer branding. 

Onze medewerkers zijn onze grootste troef,” zegt Damien Vanden Dael, CEO van Facq. “Door hen centraal te zetten in onze communicatie, tonen we niet alleen wie we zijn als bedrijf, maar inspireren we ook toekomstige talenten. Een sterk werkgeversmerk is cruciaal om de juiste mensen aan te trekken en te behouden.” 

Met deze campagne wil Facq zijn marktpositie als werkgever versterken. Ze wordt breed uitgerold via social media en gerichte digitale advertenties, met focusmaanden in maart, mei en september voor verschillende jobcategorieën: magazijniers, PROcenter-medewerkers en showroomadviseurs. 

Talent aantrekken in een competitieve markt 

De campagne speelt in op een duidelijke uitdaging in de arbeidsmarkt: hoe trek je nieuwe talenten aan en zorg je voor een duurzame bedrijfscultuur? Door medewerkers zelf aan het woord te laten en hen een gezicht te geven in de campagnevideo’s, brengt Facq employer branding terug naar de essentie: authentiek, menselijk en herkenbaar. 

De campagne richt zich in de eerste fase op magazijniers, later volgen functies binnen PROcenters en showrooms. Via YouTube, Facebook, Instagram en LinkedIn krijgen doelgroepen een realistisch beeld van hoe het is om bij Facq te werken. Daarnaast wordt ook intern ingezet op betrokkenheid met nieuwsberichten, door gebruik te maken van schermen en postercampagnes op de werkvloer. 

Bekijk de video’s hier: 

📽 Omar

📽 Eduardo

📽 Julie 

Meer dan een campagne: een langetermijnstrategie 

Facq combineert employer branding met een duurzame HR-strategie. Naast een sterke bedrijfscultuur investeert het bedrijf in opleiding, interne doorgroeimogelijkheden en een stabiele werkomgeving.

Talent aantrekken is één ding, maar mensen aan boord houden en laten groeien is minstens zo belangrijk,” zegt Ditke Van Goethem, HR Director bij Facq. 

Met de groei van de voorbije jaren en de voortdurende uitbreiding van zijn netwerk (48 PROcenters, 17 Showrooms en 3 distributiecentra) blijft Facq actief op zoek naar nieuwe collega’s. De campagne draagt bij aan de ambitie om de beste talenten in de sector aan te trekken en het welzijn van medewerkers centraal te stellen. 

Meer informatie?

Contacteer Ditke Van Goethem via ditke.vangoethem@facq.be of 02 719 86 26

Gabrielle Vermeulen

Gabrielle Vermeulen

Press Officer, Two cents

Contacteer ons

Gabrielle Vermeulen

Gabrielle Vermeulen

Press Officer, Two cents

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Facq

Sinds 1880 is het Belgische familiebedrijf FACQ gespecialiseerd in badkamers, verwarming en energiebesparende oplossingen. Het nationale merk heeft 17 Showrooms, 47 PROcenters verspreid over het hele land en drie regionale magazijnen.

 

Neem contact op met